Riffle

Filter
    137 products

    Riffle Amsterdam

    Met je voeten op het droge en één teen die zachtjes het water raakt. Een rimpeling. De golven zijn klein, maar het effect is groot. Steeds meer cirkels echoën over het water. Bladeren op de grond, knetterend onder je schoenen. Ruis. Duidelijk hoorbaar en toch subtiel. Een favoriet boek, vingers die over de pagina's glijden. Pagina's vol avontuur en woorden die de mooiste verhalen vertellen.

    Riffle staat voor rimpeling, ruisend, natuurlijk, oppervlakkig, dromerig, lief, ondeugend en eigenzinnig. De collecties van Riffle openen alle zintuigen en staren we naar de aarde, het water en de lucht. Schatten kunnen kleine dieren, stenen of oude munten zijn. Een vis die wegschiet in een waterplant of een vogel die voor het eerst zijn vleugels uitslaat. We zoeken geluk in eigenzinnige en grappige wezens. We kunnen alles om
    ons heen voelen, zelfs met onze ogen dicht. Wind, gras, zand. Een natuurlijk palet van poederige kleuren in combinatie met een krachtpatser, zoals het glanzende goud van een zonsondergang of het donkerblauw van een wervelende winterlucht. De eerste Riffle collectie kenmerkt zich door wijde broeken, pakken en truien in combinatie met korte broeken of rokken. En alles is gemaakt van luchtige stoffen die soepel vallen en comfortabel zitten. Bewegingsvrijheid is de basis......een riffle ontstaat alleen door beweging.

    Riffle ontkiemde zonder dat iemand er iets van wist. Na 14 jaar met veel toewijding en passie aan het merk Snoozebaby te hebben gebouwd, was het voor Marleen Rameckers tijd voor een nieuwe uitdaging. De keuze voor collectie in kleding vond zij erg interessant en gevarieerd omdat je ieder seizoen vanuit het niets een collectie kunt opbouwen binnen een thema. De dynamiek is heel anders, maar na twee seizoenen zat zij er met haar team
    helemaal in. Zij proberen vanuit de baby mee te denken welke spullen lekker zitten en kijken bij de ouders wat er visueel zo aantrekkelijk mogelijk uitziet. Zij proberen in elke collectie minimaal twee stijlen te maken die heel anders zijn dan wat er tot nu toe beschikbaar is. Voor de zomer van 2020 was dit de salopette voor de meisjes en de bucket-zomerhoeden. Voor de wintercollectie hadden ze gekozen voor stoere poncho’s, stoere buitenpakken en een Japanse balonjurk. Er zit ook altijd een hele mooie bloemen- of bloesemprint bij. Daarnaast zijn de unisex prints iets gewaagder en is alles met elkaar te combineren. Soms herhalen ze de stoffen die in een seizoen heel goed hebben gewerkt om de identiteit van het merk nog een beetje te benadrukken. De maten lopen van 50 t/m 116 en het label is GOTS gecertificeerd. Daarnaast produceren ze alleen wat is besteld om op deze manier overproductie te voorkomen. Inmiddels worden het merk verkocht in een aantal winkels en webshops in Nederland en werken ze samen met agenten in Japan, USA, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, China en het Midden-Oosten.